SGK’dan Emeklilere Önemli Uyarı: İkinci Dilekçe Olmadan Maaş Bağlanmıyor
SGK, emeklilerin maaşlarını anında kesebiliyor: İkinci dilekçe verilmediği takdirde, emeklilik maaşı bağlanmıyor. Sigortası olanlar, emeklilik başvurusunu yaptıklarında; 4/1-a, 4/1-b veya 4/1-c statüsünden bağımsız olarak bütün şartların yerine getirildiği varsayılıyor. Ancak, maaş bağlandıktan sonra bu şartların yeterli olmadığı tespit edilirse, SGK şu işlemleri yürütüyor: İptal ve Geri Ödeme: Emeklilik şartlarını taşımadığı belirlenen kişilerin maaşları hemen kesiliyor. Bu süreçte o güne kadar ödenen maaşlar "yersiz ödeme" olarak değerlendiriliyor ve faizi ile geri talep ediliyor. Memuriyete İade: Kamu görevlileri için özellikle 4/1-c (Emekli Sandığı) statüsünde emeklilik iptal edilerek, mağduriyet yaşanmaması için eski görevlerine geri dönmeleri sağlanıyor. YENİDEN MAAŞ BAĞLANMASI İÇİN DİLEKÇE ZORUNLULUĞU SGK…